اعتراضات گروه‌های مسلح سوری در ادلب | آفریقا مقصد بعدی تروریست‌ها-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اعتراضات گروه‌های مسلح سوری در ادلب | آفریقا مقصد بعدی تروریست‌ها

گروه‌های مسلح سوری همزمان با بروز نشانه‌هایی از حل و فصل سیاسی بحران در روابط ترکیه و سوریه دست به تظاهرات‌هایی در مناطق تحت کنترل خود زدند، با این حال به نظر می‌رسد آنها از هم اکنون آفریقا را به عنوان مقصد بعدی فعالیت‌های تروریستی خود برگزیده اند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۶۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ شهر ادلب در روز‌های اخیر شاهد ناآرامی‌های شدیدی بوده و پس از انتشار گزارش‌هایی درخصوص نزدیکی ترکیه به سوریه فضای این منطقه متشنج شده است. سرکردگان گروه‌های مسلح و شخصیت‌هایی که مخالف دمشق هستند، علیه راه حل سیاسی برای بحران سوریه، تظاهرات کردند تا مانع از سرگیری روابط با دمشق شوند. 

گروه‌های مسلح سوری تلاش دارند، به هر طریق مناطق درگیری را برای خودشان حفظ کنند و در این میان با حمله به ساختار‌های سیاسی و نظامی ساخته شده توسط ترکیه در این مناطق تلاش می‌کنند که مانع از هرگونه حل و فصل سیاسی بحران سوریه شوند.

در همین چهارچوب، در روز‌های گذشته تظاهراتی مقابل ساختمان دولت اداره موقت شمال سوریه و دفتر ائتلاف معارضان سوری در ادلب و اعزاز برگزار گردید. این درحالی است که ائتلاف معارضان سوریه مهمترین تشکیلات سیاسی مخالفان سوری است که از سال ۲۰۱۴ با هدایت ترکیه در استانبول و با مشارکت گروه‌های لیبرال، اخوانی و ... تشکیل شده بود.

تظاهرات در اعزاز با هدایت سرکردگان گروه‌های مسلح و مفتی‌های این شهر برگزار شد. این در شرایطی است که اعزاز در کنترل جیش الوطنی (از گروه‌های معارض) قرار دارد. در این وضعیت مقر‌های ائتلاف معارضان بسته شدند و شعار‌هایی در رد مواضع دولت موقت ائتلافی معارضان سوری سر داده شد؛ چراکه ائتلاف معارضان همسو با ترکیه خواستار عادی سازی روابط با دمشق است.

در همین راستا «صهیب المصری»، روزنامه نگار سوری در این زمینه به خبرگزاری تسنیم در شهر حلب گفت: اعتراضاتی که در ادلب و شمال سوریه برگزار می‌شود، به ظاهر در رد سیاست‌های نژادپرستانه و تبعیض آمیز علیه سوری‌ها در ترکیه است، اما در واقع مخالفت با نزدیکی سوریه و ترکیه است. اردوغان سرانجام روزی حمایت‌های مالی از گروه‌های مسلح را قطع می‌کند، امری که باعث می‌شود تا این گروه‌ها مجبور به همکاری با دولت سوریه برای حل‌وفصل فراگیر باشند و همه اراضی سوریه را به دولت باز گردانند.

در این میان، نگرانی از چشم انداز آینده سبب شده تا برخی از سرکردگان گروه‌های تروریستی از هم اکنون درپی یافتن میدان‌های درگیری و رویارویی جدید در کشور‌های دیگر باشند و به نظر می‌رسد، آفریقا مقصد بعدی آنهاست. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده